fredag 29 januari 2010

Lokal Hyresgästförening?

Finns det någon lokal Hyresgästförening som ska ta hand om vårt kvarter nu?
Enligt "Rädda Tumstockens" beskrivning?

Jag är absolut för en lokal Hyresgästförening som jobbar med boinflytande, dock vill jag gärna ha information från denna grupp och framförallt vill jag veta att den LHF-gruppen är demokratiskt tillsatt, dvs att medlemmarna på ett årsmöte valt vilka som skall representera dem.

Eftersom jag själv gick ur Hyresgästföreningen i höstas så har jag ingen koll på detta, men jag måste säja att jag saknar info.i trapphusen från en eventuell LHF...
Det kanske inte finns någon? Och i sådana fall, varför gör det inte det?
När detta nu tydligen är ett så fantastiskt sätt att bedriva boinflytandefrågor på, så borde det ju finnas en kö av folk som vill arbeta och lägga tid på dessa frågor.
Eller?

2 kommentarer:

  1. Den 25 februari har arbetsgruppen för en lokal hyresgästförening i kvarteret Tumstocken årsmöte i Blomsterfondens möteslokal.

    Ledande röster i Rädda Tumstocken kommer att förutsätta att de blir valda till ordförande och sekreterare i LHF, vilket nog inte ens andra medlemmar i arbetsgruppen är helt nöjda med.

    Ni som har möjlighet, GÅ på mötet och se till att bli representerade av personer ni känner att ni kan ha förtroende för och som respekterar er som grannar!

    J.

    SvaraRadera
  2. Problemet är bara att de "rädda" eller HGF inte har något mandat, kassa eller resurser att göra förändringar.

    De kan bara likt gökungar kräva och kräva.

    Hade ni varit ombildade hade ni haft kassa, mandat och resurser att på riktigt påverka alla saker på listan.

    Men som sagt - den möjligheten har ni berövats av rövarnas rövare "Rädda" och HGF.

    Det är skandal.

    SvaraRadera