lördag 10 oktober 2009

En ocencurerad blogg från en JA-säjare

Lika bra att klargöra det från början.
Jag röstade JA för ombildning i fastigheten Tumstocken 11, Blekingegatan 13-15 på Södermalm.

Genom den process vi genomgått så har jag sett det mesta. I antal lappar för och emot. I kommentarer för och emot på lapparna.
Jag har sett "Rädda Tumstocken-bloggen" mässa sitt budskap på ett (för mig) vinklat och tillrättalagt sätt. Jag har sett dem redigera bort varenda kommentar som varit kritisk. Från mig, och från många av mina grannar.

Jag tycker inte alltid att styrelsen varit felfri eller att allt varit perfekt. Jag har försökt se på processen med kritiska ögon och har försökt grunda min bedömning på de fakta vi har.

Var är vi nu?

Jo, som det ser ut nu så blir det ingen ombildning. Dock finns mycket åsikter och tankar kvar, därför startas denna blogg ändå!
Väldigt få är nöjda, och väldigt många är besvikna. Här kan vi diskutera!

Och JA, jag tänker vara anonym. Har sett hur mycket skit Markus på "Ombilda Linjalen-bloggen" fått ta, och vet även vilken ilska och irritation som finns mot vissa i "Rädda Tumstocken". Jag vill inte hamna där. Jag är en vanlig granne som röstade JA, och det här är främst en plats där vi alla kan mötas!

Väl mött!

2 kommentarer:

  1. tumstocken.blogspot.com

    SvaraRadera
  2. Trevligt initiativ! Och det vore härligt, om det kunde vara ett första steg till att hitta en plattform att diskutera, utan att håna, skälla eller antyda ohederligheter eller andra svårigheter. För det är ändå så att flera av oss har lärt känna flera av grannarna och jag skulle tycka att det vore kul om det kunde leda till att fler umgås i kvarteret.

    Nä, och jag tycker inte heller att styrelsen varit perfekt, de har begått misstag, men vem skulle inte ha gjort det? Det här är grannar som engagerat sig i frågan, inte professionella ombildare och opinionsbildare. De har dessutom gjort det på sin fritid, föreningsstämman har gett styrelsen uppdrag att fortsätta och för det får de nu läsa diverse uttalanden om sin moral och hederlighet. Inte rättvist, tycker jag.

    För ombildningen hänger ju inte bara på denna relativt lilla grupp av grannar, utan på att vi andra kanske inte vaknat till. Vi har trots llt haft föreningsstämmor sen i maj, vi har haft möjlighet att kontakta styrelsen och ombildningskonsult och vi har kunnat föra samtal med våra grannar. Istället har nog många av oss avvaktat och nöjt oss med att gå på stämmorna ....

    Trevlig helg!
    J.

    SvaraRadera